8/9/15

Primer dia als temples d'Angkor

15 juny - En bici fins a Angkor Thom

El nostre mitjà de transport avui
Després del dia en la furgoneta avui hem anat a visitar els temples d'Angkor. Els temples d'Angkor és un conjunt gegant de temples de l'era daurada del imperi khmer entre els segles IX i XV. Prop de Siem Reap hi han més de 100 temples. Els temples estan repartits al llarg de decenes de kilòmetres així que anar-hi caminant no és una opció massa pràctica. La idea per avui era llogar unes bicis i anar als temples.

Ahir quan vam anar a sopar per el centre vam trobar un lloc on semblava que tenien unes bicis de passeig que vam pensar que anirien bé per anar fins als temples. En total anar fins a Angkor Thom, els temples que volíem anar avui eren uns 8 km i per sort el dia era núvol així que no feia massa calor per anar en bici. El camí fins sortir de la ciutat de Siem Reap és bastant agobiant perquè hi ha prou trànsit i com ja fa mesos que experimentem aquí si els cotxes i motos poden passar a menys d'un pam d'una bici ho fan sense dubtar-ho ni un segon. Un cop es surt de Siem Reap el camí és molt més tranquil. A l'Esther lo d'anar en bici no li ha agradat massa però crec que és perquè encara està una mica malalta tot i que sembla que amb els ibuprofenos es recupera ràpid. Hem agafat l'entrada de tres dies al parc dels temples doncs amb menys dies és molt difícil veure alguna cosa i l'altra opció d'agafar una entrada per a 7 dies és massa.

Bayon, el temple de les mil cares
Avui la nostra idea era veure alguns dels temples d'Angkor Thom, el recinte emmurallat on fa segles (del IX al XIV aproximadament) hi havia la capital del imperi khmer. És un gegantí quadrat de 5km de costat encerclat per un fossar de 100m d'ample! Just al centre d'aquesta antiga ciutat hi ha Bayon, el primer temple que hem visitat, un gegantí complex amb més de 50 torres decorades per cares que miren als 4 punts cardinals. Inicialment el imperi khmer era de religió hinduista però al llarg dels anys es va anar canviant la religió oficial del hinduisme al budisme, un altre cop al hinduisme i així successivament... Així que entre els temples d'Angkor hi han temples budistes, hinduistes, budistes reconvertits a hinduistes, hinduistes reconvertits a budistes i fins i tot temples multireligiosos però per nosaltres sense mirar la guia és quasi impossible dir de quin tipus és cada edifici.

En aquest cas, el Bayon sembla que va començar sent budista i que les enormes cares que miren en totes les direccions son retrats del rei del moment, Jayavarman VII. Ja només amb les cares i la mida del Bayon sembla que hi ha prou per ser un monument digne de visitar però a més sembla que una gran part de les parets estan decorades amb gravats que representen des de mitologia fins a la vida quotidiana a l'imperi khmer, sembla que en aquest edifici hi ha més de 2km de relleus.
Un dels murs de Bayon
Després d'aquest monstre hem anat a veure altres edificis menys importants: els palaus reials, altres temples, ... Tots ells són espectaculars i cadascun d'ells per separat seria digne de visitar per si sol. Fins i tot el pont d'entrada a la ciutat enmurallada d'Angkor Thom està decorat per centenars de figures enormes que representen als deus i els dimonis lluitant per aconseguir el nèctar de la immortalitat. El problema és que, com sempre en els últims mesos, a mesura que avança el dia la calor comença a ser insuportable i quasi no es pot fer res. Així que després de uns quants batuts gelats per passar la calor agafem les bicis per tornar al guesthouse.

La porta a Angkor Thom i els deus i dimonis
De camí de tornada a la ciutat de Siem Reap passem per Angkor Wat, el temple més important de tots els de Angkor. Segons diuen és l'edifici religiós més gran del mon! i segons Tripadvisor és l'atracció mundial que més val la pena, per sobre del Taj Mahal o el Machu Picchu! La forma és molt semblant a la resta de temples que hem vist al matí a Angkor Thom però molt més gran que qualsevol d'ells. Aquest temple sembla que és l'únic que ha estat actiu des de la seva construcció doncs quan els khmers van ser derrotats per els tailandesos es van abandonar tots els temples i edificis excepte Angkor Wat, on es va quedar un grup de monjos budistes fins als nostres dies.

A la tarda sembla que la Esther encara té febre però ara amb l'ibuprofeno ja no millora així que després de parlar-ho amb els metges que ens van vacunar abans de marxar començarà amb un antibiòtic a veure si funciona. De moment sembla que si...

Angkor Wat
Teixi

1. Olá nois, veig que aneu amb vent de cua i tot va bé. He estat una mica desconnectat aquests dies d'estiu. Entre la tasca de voluntari pel procés d'independència i una mica de mandra, m'han tingut off side...
    També la mandra a vegades de fer comentaris des del mòbil. I com que a l'ordinador estic poquet doncs passa el que passa. Dir-vos que segueixo amb enveja el vostre periple i també del bagatge que aquesta experiència us reportarà.
    Una forta abraçada i segui disfrutant. Jo al meu torn,passada la Diada, aniré ara uns dies al càmping, per les espanyes a descansar uns dies abans del dia 27 dia de les eleccions.

1. Hola Jaume!
      No et preocupis, nosaltres tenim una mica abandonat el blog, però a veure si en breu anem actualitzant sovint. Ara som a Perú, bé, de fet en un parell de dies ja passarem a Bolívia.
      Espero que descansis una miqueta abans del 27, a veure què passa!
      Una forta abraçada i ens veiem a la tornada!