17/1/16

Això és el Far West!

21-22 juny - Arribada al país solitari

Avui després d'un vol des de Pnhom Penh a Singapur i després un altre de Singapur a Darwin (Austràlia). Hem arribat al continent més antic: Austràlia.

Abans d'arribar hem passat unes hores explorant l'aeroport de Singapur (en aquest cas una altra terminal diferent a l'altre cop). Sincerament, aquest aeroport s'ha de veure! És espectacultar!

Sí, és un aeroport, sí, l'aeroport de Singapur té jardins d'orquídees
Però bé, centrem-nos en Austràlia. Un cop aterrats a Darwin agafem un taxi que ens porta al lloc on tenim llogada la autocaravana (campervan). I bé... comença l'aventura a pesar del cansanci (són les 10h del matí a Darwin i portem la nit quasi sense dormir)!

Primer de tot és adaptar-te al monstre que estic conduint, tot i que després ens adonarem que el nostre és un dels vehicles més petits que circulen... només comentar que m'he d'agafar per poder pujar al seient del conductor...

També cal dir que ara les mides de la gent ha canviat. Al sud-est asiàtic el meu cos s'assimilava bastant al dels locals (llevat pels ulls no axinats), però aquí les dones són enormes! I rosses i més blanques!

I l'aeroport de Singapur també té jardins de girasols!!

Un cop a la campervan (i conduint per l'esquerra, recordem que estem en un país anglosaxó), anem a buscar un supermercat on comprar el menjar pels propers dies (tenim nevereta dins la campervan). Oh my God!! (Oh Déu meu!) però què són aquests preus!! Tot és caríssim, i més comparat amb Àsia on menjavem com a reis.... Ja ho sabíem, però quan ho veus en directe... i bé... també pagues la campervan (al final hem agafat el seguro... per si de cas...).

I ara ja posem direcció al parc natural de Kakadu! Comencem a fer quilòmetres i quilòmetres... i no hi ha ben bé ningú a la carretera i ... no hi ha res enlloc! Parem després de fer uns 200km (o més...) a un restaurant / camping on anem al lavabo i mengem una mica (del mejar que hem comprat, que sinó ens arruinem!). Tenim la sensació és d'estar a una peli americana! El típic bar de les pel·lícules, amb la decoració, els personatges de dins...

Un cop hem descansat una mica (que ja tocava...) reemprenem el solitari camí cap al parc. Oh! Estem arribant al punt d'informació! Aquí bé la primera decepció: quan al mapa et diuen punt d'informació esperes trobar a algú, alguns folletos... però no... aquí simplement vol dir que hi ha un cartell amb el mapa del parc i quatre coses més que ja teníem...fantàstic.

Primer cocodril australià (no cal veure'n més...)
Continuem pel parc (on el paisatge monòton no ha canviat i l'afluència de cotxes tampoc, és a dir, estem força sols, sensació moooolt estranya!!) i arribem a un punt amb vida! És una botiga que al costat té un camping i també ven els tickets per poder estar pel parc (25 dollars australians per cap... uns 40 eur entre els dos...). La dona del mostrador de la botiga és molt amable i ens recomana llocs per visitar, a només una hora més de camí (sí, aquí una hora de cotxe no és res), hi ha Ubir, i un camping per campervans, i des d'on es pot veure una bonica posta de sol (la qual no podrem veure...).

Un cop al camping de Merl (al costat d'Ubir) ens disposem a anar a veure la posta de sol... però resulta que s'ha d'anar en cotxe...són 3 quilòmetres d'anada... i ja són les 18h... el sol es pon a les 18.30h... i va a ser que no. Així que seguim un petit caminet que ens porta a un mirador que dona a un dels rius i des d'on es poden veure cocodrils! Sí, estem al parc per execel·lència dels cocodrils!! Aquí no et pots banyar enlloc, o bé hi ha cocodrils o bé meduses molt xungues!
I...veiem un cocodril!!!
Creuaments a l'australiana entre cocodrils...
Estem molt cansats i ja s'està fent fosc... però encara no ha acabat el dia... paguem el camping (10 dollars australians per persona!!!!) i fem el sopar a la nostra minicaseta que ha estat envaïda per una quantitat de mosquits que em veig incapaç de comptar quants n'hi ha dins...

Suposo que el cansanci no em fa sortir corrents... i que ja m'estic acostumant a tot tipus de bitxos... però realment hi ha moooolts mosquits!!! I dutxar-se als lavabos comuns no ha estat fàcil! També estaven plens d'aquests horribles animals!! Per sort, vaig embadurnada d'un nou repel·lent australià que hem comprat al super, i resulta que funciona!

I ara toca passar la primera nit a la campervan (sota la mosquitera, sense cap dubte) i .. fer pipí nocturn el més ràpid possible! Perquè resulta que aquí refresca força a la nit, i la meva bufeta no està acostumada a tanta fresqueta, així que li dona per condensar tot en pipí i em fa aixecar dos cops durant la nit!!

L'entrada a Austràlia de moment ha estat estranya. La primera impressió: un país buit, amb distàncies enooooormes i sense res entre punt i punt al mapa.

A veure què tal va demà, suposo que la meva impressió una mica negativa ve donada pel cansanci i perquè tot està ple de mosquits...