22/2/16

Comencem a explorar la costa est: Cairns

28 juny - Arribada a Cairns, més semblant a un poble de platja

Arribem a Cairns a la nit, cansats del vol (tot i que no era gaire llarg), agafem un taxi fins el hostel (buff...com pica pagar...no té res a veure amb els preus dels tuk-tuks a l'Índia o el sud-est asiàtic!) i sorpresa, no ens obren la porta del hostel, però tenim molta sort i hi ha una altra noia també volent posant-se en contacte amb recepció perquè se li ha trencat el llit (per segon cop), sí, la noia estava una mica farcideta, però tampoc era com per trencar dos llits...Així que tocant al timbre i amb paciència finalment apareix algú que a nosaltres ens dona les claus de l'habitació i a la noia li busca un altre hostel perquè no queden més habitacions lliures, i sense el llit trencat, al hostel (nosaltres teníem reservat).

Mirant el mar des del passeig marítim a Cairns

Com trobàvem a faltar estar a una habitació! I tot i que l'aire acondicionat fa força soroll, acabem descansant en un llit (el qual no vam trencar). Al matí, ens dediquem a passejar per la ciutat. Cairns és una ciutat de costa amb un passeig marítim molt maco, òbviament tampoc et pots banyar a l'aigua... hi ha cocodrils i unes meduses mortals...Per tant, tal i com havíem vist ja a Darwin, tenen piscines artificials d'aigua salada al costat de la platja. També descobrim un parell de mercats que la Marie (la noia francesa que vam conéixer a Don Det, a Laos) ens havia recom anat.

Diferents animalons a la costa australiana
 Hi ha un bon ambient i a la gespa hi ha grups d'amics, famílies i demés que han anat a passar el dia allà i a fer-se la seva barbacoa. Sí, als autralians els hi encanten les barbacoes i molts llocs públics tenen fileres de barbacoes a gas perquè les facis servir gratuïtament. També hi ha algun grup de música tocant o algun cantautor esporàdic.

Sortida del sol a la platja de Cairns
El nostre dia passa passejant per la costa i poc més, donat que les distàncies són força grans i anem a peu. Demà tornarem a llogar una altra autocaravana per passar-hi uns quants dies explorant la costa de Cairns fins a Port Douglas, on farem una excursió en vaixell per fer snorkelling (bucejar amb ulleres i tub) a la gran barrera de corall.

Tornem a descansar al hostel, el més barato de la ciutat, amb bany compartit, dret a cuina i té piscina (que no farem servir) i el preu no baixa de 47eur/nit..