16/5/15

Bangkok: entre temples i menjar

7 maig - El nostre primer temple budista

Després d'intentar pair una mica el timo, hem sortit aquest matí caminant en direcció el Wat Pho (temple Po). El qual conté un buda daurat tombat molt gran, a més de ser un temple compost per molts mini temples. Entre els quals hi ha tres "estupes", construcció budista funerària on enterren les cendres dels seus reis. El temple conté molts budes de diferents èpoques i orígens, ja que van anar recol·lectant budes per tal de que no fossin robats pels birmans. Al costat està el palau, però de moment no el visitarem avui ni potser demà. Pel camí al temple hem "esmorçat", és a dir, hem comprat una bossa amb fruites estranyes i una "massa" de pasta d'arròs farcida d'espinacs, per cert, molt bona.

Wat Pho

Contrasts de colors al Wat Pho

La visita dura un parell d'horetes, perquè entre la calor i que té moltes coses a veure, requereix el seu temps. Uns metres més enllà del temple es troba un mercat de menjar i un mercat de flors, hauríeu de veure bosses plenes d'orquídees per un preu irrisori! Aprofitant les diverses paradetes de menjar anem picant alguna que altra cosa per dinar.

Un buda més al Wat Pho

Serà per orquídees.. al mercat de les flors de Bangkok
El matí havia anat prou bé i abans de que es fes més tard volíem passar per la timo-agència per queixar-nos i com a mínim assegurar-nos que els transports i habitacions tindrien aire condicionat i WIFI els hotels. Com ja vam comentar, l'home que ens va atendre "no hauria d'estar treballant" però allà estava ell i ens va assegurar que allò era el preu mínim (al igual!) i que tot tenia AC i els hotels com a mínim WIFi al hall. Cal dir, que no li va fer gaire gràcia que no el truquèssim en comptes de presentar-nos. Com ens van fer esperar una mica, amb la mirada vam intentar disuadir una parella de turistes, però no sabem com va acabar...

Cuina en directe!
De quan en quan sentíem una ràfega de calor...
I per acabar de passar el dia, al vespre ens vam tornar a apropar al Xina Town (barri ple de paradetes de menjar i de molt bona qualitat), però aquest cop amb una mica més d'ànims. Vam començar el nostre sopar a un lloc on feien truites d'ostres (molt bona! i molt bé de preu!), després vam trobar un carrer amb un gran quantitat d'acumulació de paradetes i per 40 Bhats vam menjar uns fideus amb gambes, calamars i altres coses boníssim! (això sí, era una ració petita). I bé, com que només veiem menjar i més menjar, vam para a la parada més espectacular, tenien tot tipus de peixos i marisc, i t'ho cuinaven allà mateix al moment (bé, això també passa en la majoria de paradetes del carrer). Vam demanar cranc amb noodles (fideus), boníssim!! Avui ens ho mereixiem, després de passar el dia caminant i per tal d'esvair una mica la idea del timo.

Nyam nyam, paradeta a Xina Town
Comentar que Bangkok està ple de paradetes de menjar, on els locals compren cada dia el menjar per endur o se'l mengen al carrer. El que encara no tenim clar és quin tipus d'horaris fan per menjar, perquè els pots veure menjar a qualsevol hora del dia i qualsevol cosa. I tema a part, si ens queixàvem de l'anglès dels indis...a Tailàndia no ens podem queixar, perquè no en parlen d'anglès!