4/5/15

I on és el Taj Mahal?

25 d'abril - El dia més desitjat pel Teixi

Avui sortim de Jaipur en direcció a Agra. Avui és l'últim dia amb conductor, i fa dies que en Teixi espera aquest gran dia. El nostre conductor és un bon conductor, però es fa una mica pesat en intentar-nos portar als seus hotels, cal dir, que encara falta explicar el moment propina. Ahir ja ens va demanar un avanç perquè ens va dir que s'havia quedat sense diners...

De camí a Agra parem a una super botiga de souvenirs que també és restaurant on hi ha molts busos de turistes (guiris) aparcats. Òbviament no cal comprar res, simplement el nostre conductor para perquè allà li donaran menjar gratis...Nosaltres simplement fem temps mirant la botiga intentant que no ens atabalin gaire.

Interactuant amb el pesat del guia

A pocs quilòmetres de Agra hi ha l'antiga ciutat de Fatehpur Sikri, la qual va ser capital dels Mogols per un breu període de temps. Com a curiositat, el emperador del moment tenia 3 esposes, una indú, una altra musulmana i una altra de cristiana. Una de cada, per anar variant de Déu.
La enorme mesquita de Sikri
Parem a veure la mesquita, ja que la visita al palau és una mica cara, i com a tots aquests llocs se't comencen a enganxar un bon grapat de guies...finalment un ens diu que sí que és gratis (i diem, bé... tu mateix...). L'home ens porta a veure la mesquita de forma força ràpida mentre ens explica algunes coses. Abans d'això entre el pàrquing on ens ha deixat el conductor i la mesquita has d'agafar un bus que t'apropa (òbviament pagant) perquè no està permesa l'entrada d'altres cotxes i després els guia ens fa deixar les sabates a un guarda sabates que també s'ha de pagar. Però bé, no tenim gaires ganes de discutir, així que acceptem. Les nostres sabates estaran resguardades a l'ombra (que ja va bé). Ah, i l'única cosa gratis és la faldeta que li fan posar al Teixi perquè porta pantalons curts per sobre dels genolls, jejeje, li queda "genial".

Lluint modelet

La visita es fa una mica pesada amb el guia (pesat), a més que cada cop fa més calor i allò és molt turístic i està ple de turistes (guiris) com indis. La visita guiada s'acaba i el nostre guia ens pregunta si ens ha agradat la visita (traduït: vull propina), però com que nosaltres ja ho sabíem això, no li donem res (ell ha dit que gratis oi? Doncs gratis). Agafem el bus de tornada (on darrere nostre seu un australià al que no deixen d'acosar per la finestra del bus perquè compri no sé quines xorrades. I tornem a fer via cap a Agra.

Coses que només es veuen a l'Índia
Un cop arribem a Agra, en Prakash ens porta al nostre guesthouse (del qual ja us parlarem més endavant) i li diem que ara tornem (anem a deixar les motxilles a l'habitació). És molt important que tornem, ja que ell espera la seva propina (de la qual ja li vam avançar 1000Rp, aprox 15 eur, que és força per a un indi). Bé, al contracte del lloguer de cotxe amb conductor ficava que tot estava inclòs llevat la propina del conductor que normalment era entre 200 i 300Rp per dia contractat, això en el nostre cas fa 3200Rp, però havíem pensat donar-li només 3000Rp i fer-nos el longui... Però el senyor Prakash ens exigeix les 3200Rp (la qual cosa no hauria de fer, però així van les coses aquí), i com que ell no ens donaria canvi al final s'emporta un total de 3500Rp (1000Rp del dia anterior + 2500Rp d'avui). Però, bona notícia per a en Teixi:

Ja no tenim Prakash! I soparem pollastre per celebrar-ho!

I... ja som a Agra!! Però encara no hem vist el Taj Mahal... i encara que ens apropem a l'entrada no es veu res... i des del terrat del guesthouse en principi es veu... però ja és fosc i el Taj Mahal no està il·luminat per la nit!!