8/6/15

Explorant Luang Namtha amb bici

28 maig - Tornem a agafar bicis (amb frens)!

El nostre transport
Després del trekking de dos dies a la selva avui volíem explorar una mica més la ciutat de Luang Namtha i els seus voltants. La Esther ja està recuperada de la seva caiguda en bici així que avui hem agafat un parell de mountain bikes, aquest cop sense incidents! El lloguer només ha estat de 15000 kips per tot el dia, més o menys 1.5 € i les bicis semblen bones i en bon estat, la cadena que ens han donat per lligar-les sembla massa cutre però no li donem més importància.

Primer de tot hem anat al poblat de Nam Dee però no hem anat a la cascada que té al costat. S'havia de pagar entrada i al ser l'estació seca possiblement no hi hauria ni aigua. El camí no tenia molta pendent però l'últim tram era sense asfaltar així que hem fet bé d'agafar les mountain bikes. Al costat del poblat hi passa un petit rierol que és ple de nens refrescant-se, i nosaltres una mica més i també ens afegim però al final aguantem la tentació. Arreu on mirem veiem camps d'arròs i selva, el paisatge és realment maco.

Els nens si que saben on ficar-se a passar el dia
Camps d'arròs allà on miris
La nostra següent destinació és el temple That Luang Namtha que està situat a una petita colina al costat de la ciutat i des d'on es pot veure tota la vall. Per anar fins allà hem de desfer el camí i tornar a passar per la ciutat. I clar al passar de nou per davant del guesthouse decidim que el millor és parar a donar-nos una dutxa i canviar-nos de samarreta.

Pujem al That Luang Namtha però hem de dir que les vistes són molt semblants a les que teníem al poblat que acabem de visitar així que continuem el nostre camí fins el següent temple, el That Pompouk. Al arribar allà intentem lligar les bicis amb el "candau" que ens han donat però s'ha trencat i no es pot treure, per sort està lligat al manillar, ens arriba a passar quan estan lligades les bicis i hauria estat una bona aventura conseguir algú que ens trenqués la cadena per poder tornar a la ciutat doncs als poblats aquests sembla que ningú parla gens d'anglès. Així que una cosa hem aprés, no només ens hem de fixar en si la bici està en bones condicions si no en si la cadena per lligar-la està bé o no! De totes formes tant a Tailàndia com a Laos és molt segur així que deixem les bicis sense lligar sense preocupar-nos més i pugem les 300 escales fins al temple per poder veure les vistes a la vall.

Ja tornant a les bicis donen una volta per el poble que es diu Nam Ngane. Segons el que hem llegit a la guia aquest poble és conegut per el whisky que fan fermentant el arròs pegalòs. Hem de dir que no hem vist res que pugui semblar-se a una destil·leria de whisky però tampoc hem preguntat massa. Ara teníem dos opcions tornar per el camí per on havíem vingut o fer una mica de volta i tornar per un altre camí. Al final tornem per l'altre camí tot i ser una mica més llarg amb la idea de visitar més poblats però ara crec que no va ser massa bona idea. Vam veure una mica el que quedava de la ciutat antiga de Luang Namtha, que va ser bombardejada i destruïda durant la guerra de indochina així que llevat d'alguna caseta amb un aire més colonial no queda res. El problema és que ja fa massa sol i calor així que la tornada es fa una mica pesada però només per les vistes l'excursió val molt la pena!

Un bon resum del camí: terra, campesins i vaques