23/6/15

Unes coves una mica decepcionants

9 juny - Motoritzats per Tha Khek

Aquest matí, tal com havíem quedat la tarda anterior amb el noi suís que havíem trobat al mateix guesthouse on ens allotgem, hem anat a llogar un parell de motos per visitar plegats la primera part del conegut "loop" al voltant de Tha Khek que passa per la cova de Kong Lo, la qual ja vam veure. Donat que no tenim temps i ja hem vist la cova important avui només veurem les coves més properes a Tha Khek.

Cova Xieng Liab (Adi i Esther)

Aquí les motos són més cares que a Pai, però també cal dir que millors. Agafem una Honda semi-automàtica... a veure què tal se li dona al conductor... (jo de moment em mantinc al marge d'agafar una moto). Primer anem a omplir el dipòsit, aquí sempre te les donen amb el mínim de gasolina per poder arribar a la gasolinera.

La cova d'Aen, la cova de les escales

Per sort la carretera està ben asfaltada i no té gaires corbes, l'única cosa és que la moto al ser semi-automàtica dona una mica de tirons quan el Teixi canvia de marxa...

Oh ,no! Més roba a sobre!
M'estan posant un nou modelet
per entrar a la cova del Buda

Sense voler ens passem la primera cova que volíem visitar, però de seguida ja som a la nostra segona destinació que ara ha passat a ser la primera: la cova de (Tham) Xieng Liab. En principi hauria de ser la més maca, però de seguida veurem que no ho serà... a la nit deu haver plogut a la muntanya, i les aigües que surten de dins la cova tenen un color força marronós que no conviden al bany. A més a més, el nivell de l'aigua està prou alt per ficar-te sense que es mulli la motxilla. Així que no tardem ni deu minuts en donar la volta i dirigir-nos a la següent cova: Cova Aen. Aquest cop hem de passar un tros per un caminet una mica més de terra, però raonable. Ens demanen 20000 kips per persona per entrar al recinte de la cova (és moltíssim per ser Laos!) però al final acceptem i passem, com a mínim sabem que ens vigilaran les motos (s'han donat casos de robatoris de motos mentre es visiten les coves). Finalment ha valgut la pena pagar, la cova no està mal, plena de llums de neó que de vegades sembla que estiguis en una disco, però clar... després d'estar a Kong Lo... tot es queda petit! Lamentablement, tot i la calor, aquí no hi ha prou aigua per banyar-nos...

El nostre company de viatge proposa fer uns quilòmetres més per gaudir del paisatge (que vale, no està mal... però jo no acabo d'estar gaire a gust a la moto...), el Teixi també vol, així que anem un trosset més i a la que trobem que la carretera té un tros mal asfaltat donem la volta.

Punt de descans a 800m de la cova del Buda
De tornada agafem el desviament per veure l'anomenada cova del Buda. Són uns quants quilòmetres sense asfaltar però en terra ben aplanada. Quan ja hi som ens fan pagar per aparcar les motos (punt positiu: te les vigilen al igual que els cascs) i ara bé quan a la paradeta on venen els tickets per veure la cova em fan posar una faldeta típica lao, ja que sense ella "en principi" no pots entrar a la cova-temple. Clar, si estiguéssim a menys de 30 graus no passaria res... però amb la calor que fa que em facin posar una faldeta que una mica més i és de llana! En resum, entres a una cova que no pots explorar perquè està plena de budes (a la pràctica és un temple fet dins d'una cova), que té la seva gràcia però tampoc és per tant...

I ara sí que tornem a deixar la moto i a ficar-nos a la nostra habitació amb AC baratet!

Una altra posta de sol al Mekong

Només cal dir que per sopar vam menjar un super ànec acabat de fer a la brasa (boníssim!) amb vistes al Mekong, tot i que vam haver de sortir corrents a l'interior del restaurant perquè va començar a diluviat, jejeje, comença l'època de pluges (de Juny a Octubre).