22/6/15

Camí de Tha Khek

8 juny - De Kong Lo a Thakek

Avui deixem el petit poble de Kong Lo per anar més al sud, a la ciutat de Thakek. Thakek és coneguda pels turistes com el lloc des del que comença una famosa ruta de 500 km per fer-la en moto en 3 o 4 dies. Malauradament no tenim temps de fer-la doncs si no després no podrem veure Cambodja. El que si que farem demà és agafar una moto per explorar les coves més properes i tornar el mateix dia.

Per fer el viatge de Kong Lo a Thakek hem agafat a les 7 del matí el bus que aparca al nostre guesthouse amb destí a Vientiane. Com ja hem fet més d'un cop aquest bus ens deixa a l'intersecció amb una carretera principal i allà canviem de bus per agafar un fins a Thakek. I com ja ens ha passat més d'un cop sorprenentment al arribar a l'intersecció no hem hagut d'esperar ni un minut, hi havia el bus direcció a Thakhek esperant-nos!
Post de sol sobre el Mekong

Ens allotgem a un guesthouse que ens va recomanar ahir un australià que vam conèixer al guesthouse de Kong Lo. Aquest australià volia anar a Vietman però per questions de visat no podia entrar fins una setmana després però al arribar a Kong Lo li va encantar la tranquilitat del lloc i s'hi vol quedar una setmana. Justament al mateix lloc vam coincidir amb uns belgues que tot i només portar una nit a Kong Lo ja estaven desitjant marxar doncs al poble no s'hi podia fer res.

Al guesthouse the Thakhek saludem a un altre turista que vam veure ahir a les coves de Kong Lo però amb el que no vam parlar. És un suís que porta un any estudiant a Singapur i aprofita totes les vacances que té per anar-se'n d'escapada a algun lloc del sudest asiàtic. Ell també vol fer la ruta d'un dia en comptes de la de 4 així que quedem en anar demà junts. La veritat és que és bona idea això d'anar amb un altre doncs si per qualsevol raó ens quedem sense moto en mig del no res demanar ajuda als locals no és massa fàcil per l'idioma.

Un altre hot pot a Tha Khek

La ciutat de Thakhek no té massa cosa per veure, és una antiga ciutat colonial a la vora del Mekong i on avui ja només queden algunes cases colonials caient poc a poc i algun hotel d'alt nivell. Bé, també, com en molts altres llocs d'arreu del sud-est asiàtic, hi ha un petit mercat nocturn. Hem sopat allà fent un altra hot-pot, una sopa on et porten els ingredients crus i una olla per fer-ho. Quan ho vam fer per primer cop a Chiang Mai no sabíem massa bé com anava, però ara ja sembla que som uns experts jajaja.