12/6/15

Com arribar a ser un bon mahout

1 juny - Entre elefants a Luang Prabang (Part 1)

I finalment avui hem muntat i banyat un elefant! El més difícil és triar el lloc on fer aquesta activitat que va dirigida completament als turistes, ja que tant en Tailàndia com en Laos hi ha molts llocs on maltracten els animals...A Tailàndia teníem un lloc mirat, però al final per falta de temps i per ser una mica massa car no ho vam fer (també cal dir que va col·laborar haver tingut el timo-pack...). I ara en Laos, havia mirat un lloc a
Sayaboury on preteníem fer el tour de dos dies, però ja estava tot reservat...Així que ens quedàvem sense elefants... mirant mirant, vaig trobar un centre al costat de Luang Prabang (on estem ara) que tenia molt bones crítiques (l'únic petit problema era que era una mica més car que els altres que tenia prèviament en ment). Però era ara o mai, així que ho vam reservar amb un dia i mig d'antel·lació sense problemes: 99$ per persona per passar un dia (un dia Mahout) al centre d'elefants.

La pujada no és fàcil...

A les 8:30 una minifurgoneta ens va passar a recollir pel nostre guesthouse. Dins la furgoneta anava el que seria el nostre guia, amb el qual vam estar parlant una mica durant el camí al centre d'elefants (podem dir que tenia un anglès molt raonable! Cal dir que viatjar sense saber anglès tant a Tailàndia com a Laos pot ser molt complicat...i bé... si saps anglès també, jejeje perquè la majoria de gent no el parla).

I la baixada encara que siguis alt tampoc

Un cop hem arribat al centre llegim uns quants panells informatius sobre els elefants, el per què del centre, etc... i després el nostre guia ens dona una mica més d'informació (i respon totes les nostres preguntes o dubtes). El centre té 14 elefants (bé, elefantes!), els mascles són més ganduls i no els volen pels turistes, a més de més grans i més agressius...així que les úniques que treballen són les femelles! I a sobre, un embaràs d'elefanta dura dos anys!! I sumeu-li dos més d'alletar!! Això de ser elefanta no és un bon negoci...
Cada elefanta té associat un mahout: els mahouts es pot dir que creixen al costat de l'elefant, i viuen ben bé junts. No pots intercanviar mahouts ni elefants, ja que cada elefant només fa cas al seu mahout.

Alimentant al bebé elefant

A tot això, després de tenir una mica més d'informació al cap i aprendre les paraules bàsiques per guiar a un elefant (totes elles en laosià!) [exemple: recte "pie", esquerra "sai", dreta "kwa", etc] ja estem preparats per fer un entrenament a mahout!

Els amos de l'elefant
Un elefant se'ns apropa amb el seu corresponent mahout al llom i hem de pujar-hi (l'entrenament és individual, primer puja un fa l'entrenament i baixa i després puja l'altre, etc). No és gens fàcil pujar! Són molt alts! (almenys per a mi!) Amb l'ajuda del mahout que està a dalt i el guia que està a baix aconsegueixo posar-me al cap de l'elefant: genolls sobre les orelles i mans sobre el caparró. Ara toca intentar guiar l'elefant... però crec que a mi no em fa gaire cas... i només escolta al mahout. En 5 minuts ja hem fet la volteta d'entrenament i toca baixar de l'elefant: tampoc és trivial...

El següent!!

La primera impressió al pujar és: oh.. oh... com caigui em mato! Aquest bitxo és molt gran! Cal que segui tan a la punta del cap??

Vistes sobre l'elefant
 Un cop establert el nostre primer contacte (molt directe) amb els elefants toca fer el passeig en elefant, però aquest cop en cadireta, baixarem fins al riu, el travessarem i tornarem a pujar. A mig camí podem demanar-li al mahout de seure sobre el coll de l'elefant, però el primer tros és tipus marahá i amb cinturó de seguretat, jajajaaja.

Arribem al riu i li demano al mahout si puc seure al coll de l'elefant, em diu que cap problema, així que ell baixa de l'elefant i jo em poso en el seu lloc. Mentre el Teixi segueix a la cadireta. En el mateix moment que pujo al coll de l'elefant el mahout ens dius que si li donem la càmera per fer-nos fotos: i tant!

Algú s'ho passa bé sobre l'elefant
El elefant té el cap ple de pèls super gruixuts i aspres (ara entenem la recomanació de portar pantalons llargs, realment van molt bé) i la pell no és el que diguem suau...

El nostre mahout sembla que ens està fent un reportatge fotogràfic! I quan pensem que l'ha liat amb la càmera ens adonem que el que està fent és un vídeo! Ostres tu! Si amb prou feines trobo jo el botó per fer vídeos i aquest home en un moment ens té fet un documental!

Esther

1. Bé!! Ja tenia ganes de veure't dalt d'una elefanta. Felicitat... Parabéns.
    A la propera se't veurà més solta jejejeje.

2. Bé!! Ja tenia ganes de veure't dalt d'una elefanta. Felicitat... Parabéns.