4/1/16

Els mosquits de fa 10 dies ...

18-19 juny - Malària

Ja hem comentat que fa uns tres dies que l'Esther es trobava una mica malament. Després de contactar amb el metge a distància que teníem assignats de l'Hospital del Mar per emergències sembla que tot apunta a una infecció estomacal d'algun tipus així que avui ja és el tercer dia d'antibiòtics i sembla que la febre no ha tornat.

Després de tres dies visitant temples avui la nostra intenció era passejar una mica per la ciutat de Siem Reap i agafar-nos el dia una mica de relax. Fa dies teníem pensat agafar avui el bus cap a Phnom Penh, però hem preferit retrasar-ho donat que l'Esther ha estat una mica malalta, millor agafar-se un dia amb calma. De fet el hostel on estem té una petita piscina que fa dies que volem provar però encara no hem tingut l'ocasió així que avui era l'excusa perfecta.

Aquest era el plan però aquest matí només despertar-se l'Esther tenia ja molt mal de cap, no tenia febre però no es trobava gens bé així que més que fer una volta per la ciutat, el que hem fet és quedar-nos a l'habitació i moure'ns només per baixar a esmorzar i a dinar doncs la pobre no s'ha mogut massa del llit. Hem tornat a contactar amb el metge del Hospital del Mar per demanar consell però sembla que això del mal de cap pot ser normal així que no ens hem de preocupar simplement, ha de descansar i tenir paciència.

El problema és que el mal de cap no ha marxat en tot el dia i ja al vespre ha començat a pujar-li la febre. Això vol dir que el antibiòtic que estava prenent no funcionava i ara que hem vist que la febre és intermitent (uns dies amb febre i uns dies sense) sembla que el més probable és que sigui malària. A tots nosaltres la malària ens sembla que sigui una malaltia molt greu però amb tractament i sense més complicacions no ho és tant. De fet, en el mega-botiquín que portem a la motxilla portem dues caixes de Malarone per tractar-ho en cas de que calgui.

El maleït Anopheles...(foto proporcionada per Google)
Per la malària avui en dia no hi ha vacuna, per a gent que viatja a zones tropicals on és endèmica ens han explicat que el més normal és prendre aquest Malarone una pastilla per dia com a preventiu. El problema és que té prou efectes secundaris i que per a viatges llargs com el nostre val més la pena no prendre'l com a preventiu i simplement portar-lo a sobre per si l'agafem, al menys això és el que ens van recomanar a l'Hospital del Mar. Sembla que triga uns dies a manifestar-se així que el més probable és que el mosquit Anopheles amb malària (només unes poques espècies de mosquit poden transmetre la malària) li piqués quan visitàvem les coves de Kong Lor a Laos, l'Esther sempre es ficava repel·lent i vam dormir amb mosquitera però alguna picada és inevitable...

Així que el dia 19 quan es va despertar l'Esther li vaig donar la notícia de que semblava que tenia malària i que durant 3 dies s'havia de prendre el malarone. Per acabar-ho d'arrodonir ja no podiem retrassar més el viatge a Phnom Penh doncs en un parell de dies ja tenim el vol de Phnom Penh a Austràlia així que a les 8 del matí després d'esmorzar i prendre un combo de 3 pastilles de malarone agafem un bus a Phnom Penh. Per sort el bus que havíem reservat ens venia a buscar al hostel així que no havíem d'estar esperant a l'estació de busos o fer que l'Esther hagués de carregar la seva bossa.

El luxós bus a Phnom Pehn a la parada  per dinar
El bus era "luxurious VIP bus" però com podeu veure a la foto, era el típic bus asiàtic que segurament a Europa no hagués passat la ITV però ja estem una mica acostumats a aquest tipus de transport. Al bus hi anava també la Marie, una noia francesa que vam conèixer a Don Det ja fa una setmana i amb la que sembla que coincidirem fins que marxem de Cambodja. El trajecte de Siem Reap a Phnom Penh són unes 7 hores... per sort sembla que el malarone li ha fet efecte prou ràpidament i li ha baixat la febre de cop però encara està molt feble...

A la tarda arribem a Phnom Penh i l'Esther sembla que està molt millor, així anem al hostel i només sortim a sopar una mica a veure si aquesta nit descansa una mica més.