29/5/16

Quan no tens en compte les pujades i baixades de les marees...

13 juliol - Un dia amb una mica de mala sort

Avui ens llevem i jo creuo els dits per no agafar un super embús creuant Auckland, sí, ho torno a dir, tinc un mal record de l'embús que vam agafar el primer dia només arribar a Nova Zelanda per creuar Auckland. El problema és que només es pot creuar per un lloc, en concret per un pont, a no ser que vulguis fer una gran volta... per tant TOTHOM ha de passar per allà. Això fa que a totes hores hi hagi transit i a les hores puntes sigui terrible. Però bé, al final hem tingut sort i hem creuat Auckland sense gaires problemes.

Paisatges espectaculars abans de baixar a la cathedral beach!

Després d'un parell hores llargues de conducció arribem a Thames, un poble on no hi ha gaire cosa la veritat. Vam fer una petita passejada i vaig aprofitar per llençar a la bústia algunes postals. Ja de pas ens informem sobre què veure a la península de Coromandel, que és la zona que volem visitar avui. El problema és que a l'hivern és més complicat visitar el parc i especialment si no tens un 4x4... així que anem directament a visitar l'anomenada "cathedral cove" cova de la catedral. Per arribar-hi cal creuar la península de Coromandel per una carretereta on la Jucy no acaba de saber en quina marxa ha d'anar. Recordem que portem una campervan amb canvi de marxes automàtic... i fa una mica el que li dóna la gana, cosa que no em fa gens de gràcia... a més que a les pujades (sí, s'han de creuar algunes muntanyetes) és com un cargol de lent perquè porta una marxa massa alta...
Però al final, després d'una mica de patiment a la carretera (encara no és migdia i ja porto ben bé quatre hores de conducció...) arribem a l'aparcament!! (on hi ha alguna que altra Jucy més).

Sí, sembla un paisatge de conte! És Nova Zelanda :)

Per sort hi ha unes vistes fantàstiques des de l'aparcament, això fa que el meu emprenyament amb la campervan disminueixi una mica... A continuació prenem el caminet de baixada cap a la platja, realment un camí molt agradable on hi ha petits desviaments que et porten a altres mini cales (sempre i quan la marea estigui baixa.., que com sempre som tan afortunats que l'agafem pujant...).

Cove beach, la catedral de la platja

Ja som a la "cathedral cove"! Realment és preciós el paisatge!! Llàstima que sigui hivern, doncs la platja fa una bona pinta... però clar.. fa força fred. La "cathedral cove" la gràcia és que pots atravessar la pedre i passejar per l'altra platja, però... la marea està pujant i si anem a l'altra platja després ens haurem de mullar per tornar! Ja us dic que nosaltres i els horaris de les marees no és lo nostre! Així que ens quedem a la platja principal jugant una mica amb un raig d'aigua que cau des de la zona boscosa superior que envolta la platja.

Cathedral beach, observant la pujada de la marea
De camí de tornada a l'aparcament intentem veure les altres cales, però la marea ja és massa alta i simplement hi ha roques i no es pot acabar d'apreciar la cala. Així que tornada a la campervan!

Dinem amb tranquil·litat i després de visitar algun altre punt d'interés, bàsicament altres platges de la zona anem a provar sort amb la "hot beach", es tracta d'una platja on hi ha una zona que si fas una mica de forat a la sorra surt aigua calenta! I... com no! La marea és alta!! No podem accedir a la zona on surt l'aigua calenta!! Avui no hem tingut gaire (gens) de sort amb les marees...

Altres cales on la marea no ens deixava gaudir-les
Així que una mica decepcionada condueixo fins a Whangamata on passarem la nit. Tot i que primer intentem fer una volta per la ciutat després d'anar a comprar al super però ens comença a ploure a bots i barrals... així que tornem a la nostra campervan a fer el sopar i dormir. A tot això, cal dir que el pàrquing on passem avui la nit està just darrere d'un i-site, un dels habituals punts d'informació a Nova Zelanda. I que fica explícitament que només poden passar la nit allà les campervans "self-contained", auto-contingudes, ie, que d'alguna forma tenen un dipòsit per l'aigua bruta, i un WC portable del qual ja parlarem més endavant i que encara no hem fet servir. I bé, arriba una capervan que sabem que no compleix aquest requisit...i a més que som al centre de la ciutat i al costat de l'i-site, per tant la probabilitat de que vingui algú a multar-los és molt alta! Perquè a Nova Zelanda controlen sempre totes aquestes coses, hi ha els anomentats rangers al igual que els hi havia a Austràlia. Així que podeu imaginar què va passar l'endemà al matí (a les 7h o així).