27/6/15

Les illes més càlides de Laos!

11 juny - Arribada a les illes del Mekong

Aquest matí hem sortit ha esmorzar per Pakse abans d'agafar la minivan que ens portaria a les 4000 illes del Mekong, bé, de fet anàvem a una en concret: Don Det. El viatge ha estat ràpid i tranquil dins de la minivan amb aire condicionat (oh, quin plaer! Després d'una nit força càlida, amb ventilador i sota una mosquitera...), la furgoneta ens ha deixat al port on hem agafat el que ells anomenen "ferry" (15000 kips per cap), és a dir, una barqueta amb motor i per sort amb una mini-teulada per no morir abrasat pel sol.

Vistes des del guesthouse

I ara bé la part "divertida", carregats amb les motxilles i sota un sol i humitat considerables ens hem posat a buscar el guesthouse que teníem mirat per internet (sense reservar clar, aquí és millor anar mirant i el que et convenci o t'agafi més a prop és on et quedes). Després de recórrer el mateix carrer dos o tres cops amunt i avall sense trobar-lo i a més a més de preguntar més d'un cop, hem anat a parar amb un home que ens ha dit que estava tancat. Bravo... i ara toca buscar alguna cosa. Estem al boulevard del sunset (el carrer de la posta de sol) i la majoria de guesthouse són bungalows que donen al Mekong, però on la majoria tenen el lavabo separat (creuant el petit carrer de sorra) i pocs tenen WIFI (la qual cosa ens agradaria tenir per poder actualitzar el blog aquests dies que passarem aquí sense gaire cosa a fer i acabar de reservar i mirar coses per Austràlia).

Tranquil·litat en el ambient de Don Det
Després de suar i suar, trobem un lloc prou decent, sí sense lavabo dins, amb vistes al Mekong, amb un ventilador i prou net tot (incloent el lavabo exterior), però amb una força bona connexió a internet (gràcies a que hi ha pots clients) amb un restaurant dels mateixos propietaris a uns preus més que raonables. Ara toca una bona dutxa per intentar deixar de suar (missió impossible) i descansar.

Provant l'hamaca
El paisatge és molt maco i es respira tranquil·litat per totes bandes, fins i tot els bous que hi ha per aquí donant-se banys al riu i menjant ho fan amb una parsimònia increïble. Ah, no oblidem que també hi ha gallines, ànecs, porquets, cabres, vaques, gossos, gats (i merda... insectes...).

Vistes a les 4000 illes des de Don Det
La calor és molt horrible, a les 15.30h sortim a fer un passeig per mirar alguna cosa i de pas també preguntar el preu de l'habitació als pocs llocs que tenen AC (aire condicionat), per si de cas hem de passar alguna nit refugiats a una habitació fresca donat que aquí passarem tres nits.

Finalment tornem a l'hotel més que suats per veure la posta de sol, tot i que amb força mala sort, que just ara hi ha alguns núvols i no tindrem pas una posta de sol maca...

A veure què tal passem la nit i demà toca explorar l'illa i la del costat en bici!