7/6/15

Aventures a la jungla

27 maig - Continuem amb el trekking pel parc de Namtha

Comencem explicant la nit, la qual ha estat "divertida", és a dir, que hem dormit poquet (bé, el Teixi una mica més), la qüestió és que em va costar agafar la son, i a les dues de la matinada resulta que ve gent del la vila a seure a la taula que hi ha al nostre balconet a beure, menjar, fumar i posar música. El nostre guia dormia tranquil·lament a la mateixa caseta (amb una única habitació), així que no el vam despertar. La festa va durar fin les tres passades... i... a les 5:30am canten els galls, els altaveus anuncien les eleccions de la vila, comença la gent a treballar, màquines de tallar herbes sonen...

El porc un cop fet la matança a la vila Akha
Esmorzem cap a les 8h i a les 9h iniciem el nostre segon dia (i últim) de trekking (excursió) per la selva laosiana al parc de Nam Ha. Abans de sortir veiem com estan acabant de fer la matança del porc i comencen a cuinar algunes parts. El guia ens havia dit que avui l'excursió seria més dura, però al final no ha estat per tant. Hem començat a pujar (bé, pugem o baixem als 5 minuts estàs completament xop donada l'humitat de la selva). Però cada cert temps de pujada el guia ens feia fer una parada (cosa d'agrair, però fins i tot nosaltres no l'haguéssim fet). Després de tres bones pendents ja som a dalt, però no es veuen vistes ja que la selva ho tapa tot.

Seguint la ruta pel parc natural Nam Ha

Són quasi les 12 del migdia i parem per dinar (anem molt bé de temps!). Aquest cop, sobre les fulles de plataner el nostre guia posa l'habitual "sticky rice" arròs pegalòs, salsa de tomàquet i truita. Aps, i no ens oblidem de les bananes per a postre!
Dinem una mica massa ràpid (teniem gana!) i a més sembla que aviat es ficarà a ploure, així que sense voler recollim abans i tornem a la nostra marxa. Ara bàsicament tot és baixada, però bé...això no vol dir que sigui més fàcil que la pujada, perquè les baixades són una mica relliscoses i has d'assegurar bé cada pas que fas amb l'ajuda del nostre super bastó de bambú!

Completament suats en una de les nostres parades tècniques,
amb els nostres estimats pals de bambú

I la ruta acaba parant (i després creuant) un riu amb un cabdal una mica considerable (per creuar-lo l'aigua arribava als meus genolls sobradament, i la corrent es notava força). Allà rentem les botes que estan plenes de fang (com la resta de roba) i ens refresquem una mica. Cinc minuts i ja som a la mini furgoneta que ens torna a portar al nostre guesthouse! Hem fet la ruta en menys temps del previst i no ha estat pas tan dura (un cop "t'acostumes" a estar xop de suor...

El nostres dinar al mig de la selva: arròs pegalós
amb tomàquet i truita, i de postres banana

Ara ja podem donar-nos la nostra merescuda dutxa!

La tarda acaba amb una lao beer (cervesa laosiana de més de mig litre!) junt a la parella de neozelandeses que ens vam trobar al bus cap a Luang Namtha i s'allotja al mateix guesthouse que nosaltres. Sopem al mercat de nit que està just davant de l'hotel i anem a fer nones que estem una mica cansats, demà ja veurem que fem!