10/6/15

Reminiscència francesa a Luang Prabang

30 maig - Explorant Luang Prabang i els seus temples

El típic esmorzar a Luang Prabang
Avui comencem el dia anant al "morning market" per esmorzar alguna cosa. El mercat és una mica com tots els que hem vist fins ara però en aquesta ciutat l'esmorzar típic no sembla gens Laosià: són baguettes farcides. Sembla que als laosians els hi va agradar el pa que van portar els francesos ja fa dos segles. Això si les baguettes entre el farcit porten una bona quantitat de salsa picant que no sé jo si els agradaria als antics colons francesos.

Després de l'esmorzar vam pujar al temple de wat Phou Si que està a sobre d'una colina des de la que es pot veure tota ciutat i els seus voltants. Després de pujar més de 100 m i arribem a la part de dalt de la colina però sorprenentment el primer que es veu no és el temple si no un canó antiaeri per defensar la ciutat però pujant una mica més ja es veu l'estupa i el temple.
Panoràmica des de Pho Si: Luang Prabang entre els rius Nam Tha i el Mekong
Després de baixar la colina anem a visitar el temple Haw Pha Bang, però un soroll estrany ens crida l'atenció: tenim un dron sobre els nostres caps que sembla que està fent fotos al temple. Sortint del temple veiem el que sembla una parella de turistes on un d'ells té una pantalla tipus iPad i un control remot que controla el dron que hem vist abans. No sé si estan gravant un vídeo o són uns turistes que fan les fotos amb un drone. Hi havia ja una bona quantitat de gent al seu costat així que no ens vam apropar a preguntar.
El nou tipus de turista a Luang Prabang
La nostra següent parada era el temple/monestir de Wat Xieng Thong, el més gran de la ciutat. Era un conjunt d'uns quants edificis molt macos. Malauradament ja és migdia i ja hem d'anar amagant-nos del sol.

Wat Xieng Thong
Creuant el pont de bambú sobre el Nam Tha
Tornem en direcció al hotel per la riba del Nam Tha, el riu que juntament amb el Mekong passa per Luang Prabang. Allà hi ha un altre pont de bambú, tot i que molt més gran que el que vam veure a Luang Namtha. El tenen que reconstruir cada any així que per travessar-ho hi ha un petit peatge de 5000 kips. Des de l'altra banda es pot baixar fàcilment fins el riu on hi ha gent refrescant-se i algun pescador. Aprofitem el riu per passar una mica la calor del migdia de Luang Prabang abans d'anar al guesthouse a fer una migdiada.

A la tarda vam aprofitar per anar a una de les cafeteries per actualitzar una mica el blog i decidir si anem o no a muntar un elefant o no.