5/5/15

Ara sí, ja hem trobat el Taj

26 d'Abril - El Taj Mahal

A Agra ens hem allotjat al Pyrenees guesthouse, un hostal propietat de un indi que es va passar una bona temporada al País basc. Ahir a la nit amb el sopar la Esther es va demanar un lassi, una mena de batut amb iogurt que fan a l'Índia. Ja ho havíem provat i és una beguda molt bona i refrescant. Això si, el de ahir portava gel, no ens vam adonar al principi però ho vam descobrir més tard... i clar tothom recomana que mai prenguis res amb gel doncs segurament l'han fet amb aigua que per nosaltres no acaba de ser potable. Tot i adonar-nos no li vam donar massa importància... Però aquesta nit la Esther ja ha fet unes dècimes de febre. Per sort amb un ibuprofeno ha continuat dormint tranquil·lament.

Bé, dormint tranquil·lament tampoc massa perquè ens havien suggerit que la millor hora per anar a visitar el Taj Mahal era just a la sortida de sol així que ens vam aixecar a les 5:00 per anar al Taj. Anant en tuktuk a aquelles hores del matí fins i tot feia fresqueta!, això encara no ho havíem experimentat mai a la Índia! El nostre tuktuk ens va portar fins a uns 500m de la entrada del Taj Mahal, es veu que fa uns anys els indis es van adonar que el Taj Mahal s'estava enfosquint degut a la contaminació i van decidir ficar una zona d'exclusió de aproximadament 1000m al seu voltant on no poguessin circular ni cotxes ni motos ni res, només vehicles elèctrics.

Entrada al Taj Mahal
La entrada del Taj Mahal és sens dubte la més cara de les que hem pagat a la Índia 750 rúpies per cap, mentre que per els indis crec que són unes 50! Però bé, som a Agra i sens dubte és un monument que s'ha de visitar. Després de comprar les entrades hem de passar un exhaustiu control de seguretat en el que troben que portem a la motxilla: uns xicles, un trípode i unes cartes del uno. Es veu que cap d'aquestes coses es pot entrar així que ens fan anar a unes consignes 500 metres més enllà per guardar-ho mentre fem la visita. Els indis moltes vegades fan la vista grossa amb coses importants i d'altres com aquesta es fiquen tontos amb coses sense cap sentit.

Bé, després de la excursioneta a la consigna ja podem entrar al Taj per la porta Oest. El Taj Mahal està rodejat per una gran muralla amb diverses portes d'entrada i edificis anexos. El primer que veiem és una d'aquestes portes d'entrada, jo crec que ja de per si en qualsevol altra ciutat seria una porta digna de veure encara que no portés enlloc. Després de la porta arribem als jardins que condueixen fins el espectacular edifici de marbre.
Ja hem arribat!

Aquests visitants sí que no paguen mai entrada
El Taj, és enorme, jo me l'esperava gran però no tant. I de més aprop es pot veure com el marbre està decorat amb mil incrustacions de pedres semiprecioses que dibuixen motius florals o caligràfics. En realitat és un cenotafi, un monument funerari, construit per l'emperador mogol per a la seva difunta esposa. Com que els mogols eren musulmans no hi ha representada cap forma humana ni animal ni dins ni fora del Taj, tot està decorat només amb cal·ligrafia àrab o persa i motius florals.
Apropant-nos ja al edifici

Un tros de façana de molt més a prop
Després de visitar-lo durant unes tres hores tornem al guesthouse a esmorçar i descansar una mica. Quan ens aixequem de dormir una mica jo m'adono que la meva panxa també ha descobert que el gel d'ahir no li agrada massa, tinc una mica de diarrea però res greu. Dinem una mica i a les 3 de la tarda anem en tuktuk fins al fort de Agra.

L'entrada al fort d'Agra
El fort és prou gran i ben conservat però després d'haver vist uns quants tots són prou semblants. Sí que és cert que aquest al ser de construcció mogol només té motius florals i calígrafía i no els recarregats dibuixos hindús però llevat això és prou semblant a d'altres que hem vist. Malhauradament durant la visita del fort la Esther s'adona que a la seva panxa tampoc li ha agradat el gel així que després de la visita decidim tornar cap al guesthouse per descansar i intentar estar millor per demà.