13/5/15

Una mica de descans a Delhi

5 Maig - Un dia occidental a Delhi (Part 1)

Avui ha estat el nostre últim dia a l'Índia! Ahir vam arribar a Delhi, però tampoc vam poder visitar massa cosa. Així que la nostra idea era avui anar a veure la gran mesquita dels divendres o Jama Masjid i el fort vermell i després passejar una mica fins l'hora d'anar al aeroport.

Després d'esmorzar paratha a un lloc molt autèntic que vam trobar ahir hem anat caminant fins la Jama Masjid. La mesquita ens ha recordat una mica a la que vam veure a Fatenhpur Sikri un gran rectangle rodejat de columnes i quatre minarets i l'edifici principal a un dels quatre costats. No sé si és només la nostra memòria però el recinte de la mesquita de Fatenhpur Sikri ens va semblar més gran que la de la Jama Masjid. Llevat que a la guia ens deia que no havíem de pagar entrada ens hem trobat un home a l'entrada que ens demanava 300 rúpies per persona, li hem dit que ens pensàvem que no hi havia entrada (sabíem que només havíem de pagar per la càmara) i ens ha dit que si volem només cal que paguem una entrada. Jajaja, portem ja un mes però encara no ens deixen de sorprendre aquests indis! Això si, a l'entrada li han donat a l'Esther una gran bata per a que es tapi els braços i les cames (tot i que anava en màniga curta i pantalons per sota dels genolls).

Avui han fet tapar a l'Esther a la Jama Masjid
Després de la mesquita hem donat una volta per el barri musulmà de Delhi i hem anat en direcció al gran fort vermell de Delhi. L'hem vist una mica per fora però al final no l'hem visitat per dins. Feia massa calor i en aquest viatge ja hem vist uns quants forts i no crec que aquest sigui gaire diferent. Normalment a partir de les 11:30 quan ja feia massa calor anàvem a descansar una mica al guesthouse però clar ja havíem fet el check-out així que hem anat a buscar un lloc fresquet per passar l'estona.

El central Park de Delhi amb la gran bandera Índia
Finalment hem anat a Connaught Place, la plaça central de la ciutat de New Delhi britànica. Aquesta zona diria que és l'equivalent al Passeig de Gràcia de Barcelona, però clar hi han prou llocs tipus Starbucks o Costa Café prou occidentals com per tenir aire condicionat. I allí ens hem passat una bona estona resguardant-nos de la calor.

Després d'estar una horeta llarga amb l'aire condicionat hem anat al Central Park, just al centre de la Connaught Place. Just al centre d'aquest parc s'alça una enorme bandera índia i com ens podíem imaginar a sota de quasi cada arbre del parc hi havia indis amagant-se del sol abrasador, eren les dues del migdia més o menys. Després de buscar una mica vam trobar un arbre lliure i ens vam asseure una estona però .... no vam poder aguantar ni 30 minuts doncs els 40 graus eren massa per nosaltres. Així que òbviament vam torrar a un altre lloc tipus Starbucks a esperar una horeta més i d'allà vam anar directament al guesthouse on un taxi ens portaria al aeroport (això ens va dir el propietari). El vol surt a les 22:00 però hem d'estar 3 hores abans i ens han dit que si tenim mala sort igual triguem 2 hores en arribar en taxi fins l'aeroport així que hem de sortir a les 17:30 del guesthouse. El taxi ha arribat puntualment però clar descobrim que el taxi no té res de taxi, és el cotxe de l'amic d'algú que ens porta fins l'aeroport (pagant, clar)... jajajaj, Índia....

Aguantant la calor a una ombra al Central Park (durant 30 minuts)