20/5/15

Sukhothai: una ciutat per descobrir

12 maig - Visitant l'altra capital històrica de Tailàndia

Temple i llac
Ahir al matí vam agafar el bus d'Ayutthaya a Sukhothai. El bus va sortir amb quasi una hora de retard però després de unes 5 hores de camí ja vam arribar a Sukhothai.

Sukhothai va ser la capital del regne de Sukhothai (1238-1438), un regne que tenia com a territoris gran part de l'actual Tailàndia. Com a capital del regne s'hi van construir molts temples i edificis oficials. Però el que avui es coneix com a Sukhothai (o New Sukhothai) és un petit poble a 12 km de les runes del que va ser l'antiga capital del temple.

El nostre hotel està a New Sukhothai, per ser més exactes a les afores de New Sukhothai a uns 30 minuts caminant del centre. Per evitar tenir que fer aquesta caminada hi ha bicicletes gratuïtes per els clients. Les bicicletes no estan massa cuidades però funcionen així que per fer el camí de 10 minuts fins al centre ja està bé.

Recorrent temples i parcs en bici
Això si les bicis de l'hotel no tenen ni marxes ni frenen molt així que anar amb elles fins l'antic Sukhothai no és una bona opció. Però per sort hi ha un servei de Songthaew entre les dos ciutats la vella i la nova. El Songthaew és un mitja de transport prou usual a Tailàndia, és una mena de petit camió on darrera hi han col·locat dos bancs per a que la gent s'hi assegui. De fet songathaew vol dir "dos bancs" en thai.

Després del viatge en songathaew arribem a la ciutat històrica, com que hi han molts temples i molt grans el més recomanable és llogar una bici (aquestes sí que van bé) per recórrer tot el parc. Les runes de Sukhothai són molt maques, estan millor conservades que les de vam veure ahir a Ayyuthaya. La raó crec que és simplement que aquí els birmans no van cremar-ho tot. A més vistar les runes resulta molt agradable perquè llevat d'alguna cafeteria o hotel aquí només hi ha temples i jardins, tota la resta s'ha traslladat a la part nova de Sukhothai.

El reflex del temples
El parc històric està dividit en tres zones però només ens ha donat temps a recórrer la central, la més important i la que té més temples. Com sempre a partir de les 14h la calor ja és insuportable així que hem agafat el Songthaew de tornada... Ens hauria agradat veure més però ja no s'hi pot estar ni sota una ombra, només als llocs amb aire condicionat.

Buddha mirant al sol del matí
Ja per la tarda vam tornar a fer una volta per la ciutat nova de Sukhothai. I, com era d'esperar, vam acabar trobant el mercat nocturn ple de paradetes i moltes d'elles plenes ja de Tailandesos a les 6 de la tarda. Nosaltres no vam ser menys i vam sopar allà al mercat i després "de postres" vam trobar un lloc feien un Pad Thai deliciós i per només 30 Baht.